Del col·leccionisme a la col·lecció
Multitaula rodona
Teatre Municipal
Dissabte, 2 d'octubre 2010, 12,30 h

 

Del coleccionismo en la colección
Multi-mesa redonda
Teatro municipal
Sábado, 2 de octubre 2010, 12,30 h

 

 




 

home
programa
donacion(e)s

français + english

   

Moderador:
Oscar Guayabero, curador i paradissenyador.
Participants:
Jordi Duró, membre de la Junta de ADG-FAD, dissenyador gràfic i col·leccionista.
Albert Isern, dissenyador gràfic i col·leccionista.
Jaume Pujagut, membre del col·lectiu Grrr, docent a Bau, escola superior de disseny i fanàtic del paper.

 

Moderador:
Oscar Guayabero, comisario y paradiseñador.
Participantes:
Jordi Duró, miembro de la Junta de ADG-FAD, diseñador gráfico y coleccionista.
Albert Isern, diseñador gráfico y coleccionista.
Jaume Pujagut, miembro del colectivo Grrr, docente en Bau, escuela superior de diseño y forofo del papel.

 

   
L’impuls de col·leccionar i la passió per la gràfica empeny a alguns a guardar, classificar, conservar peces gràfiques. A falta d’una col·lecció “oficial” aquests col·leccionistes han fet una feina imprescindible perquè el nostre llegat gràfic. La varietat i diversitat de criteris són una riquesa que cal aprofitar.

Però si volem “normalitzar” el disseny gràfic cal comptar amb una col·lecció publica que doni resposta a l’ingent patrimoni gràfic del nostre país. El futur museu del Disseny haurà de ser capaç de recollir aquest ventall i alhora establir uns criteris clars per tal de construir una col·lecció polièdrica però coherent.

Com a transició entre la col·lecció particular i la col·lecció pública hi ha el treball que la Fundació Comunicació Gràfica porta fent de fa uns anys. Es de fet un laboratori per trobar formules que ens ajudin a generar finalment la col·lecció permanent del disseny gràfic del nostre disseny.

Tanmateix, tots podem ser col·leccionistes i potser uns pocs consells ens animaran a fer-ho.

 

  El impulso de coleccionar y la pasión por la gráfica empuja en algunos a guardar, clasificar, conservar piezas gráficas. A falta de una colección "oficial" estos coleccionistas han hecho un trabajo imprescindible para que|porque nuestro legado gráfico. La variedad y diversidad de criterios son una riqueza que hay que aprovechar.

Pero si queremos "normalizar" el diseño gráfico hay que contar con una colección publica que dé respuesta al ingente patrimonio gráfico de nuestro país. El futuro museo del Diseño tendrá que ser capaz de recoger este abanico y al mismo tiempo establecer unos criterios claros con el fin de construir una colección poliédrica pero coherente.

Como transición entre la colección particular y la colección pública está el trabajo que la Fundación Comunicación Gráfica lleva haciendo de hace unos años. Se de hecho un laboratorio por encontrar formulas que nos ayuden a generar finalmente la colección permanente del diseño gráfico de nuestro diseño.

Sin embargo, todos podemos ser coleccionistas y quizás unos pocos consejos nos animarán a hacerlo.

    

Fundació Comunicació Gràfica
Museo virtual del diseño Creativity
Efecte Souvenir
         

home
programa
donacion(e)s

français + english